Dag 10 zaterdag 11 maart 2023 Oignies-en- Thierache - Rimogne 31 km

11 maart 2023 - Rimogne, Frankrijk

Vandaag een nog langer verhaal. Gisteren samen met onze gasten iets te veel biertjes op om nog een redelijk verhaal te maken maar vandaag op tijd binnen en het is weekend, jullie hebben ook meer tijd om te lezen.;-) Ik zit dit lekker ontspannen in te tikken met Radio 1 ‘Langs de Lijn’ aan. Hier komt ie dan….

Oh wat is het leven fijn als de zon schijnt zong André van Duin ooit en zo is het maar net. Deze morgen was de lucht dan toch eindelijk opgeklaard. Met een strak blauwe hemel ben ik wakker geworden. De sneeuw die gisteren avond viel lag er nog want het had wel wat gevroren.
Ik heb samen met medepelgrim Ton in een soort boomhut geslapen. Een heel leuk knus huisje van boomstammen op hoge houten palen. Er was een prima douche en wc in het huisje en ieder had z’n eigen kamer. Het ontbijt hadden we in het restaurant laten regelen waar we gisterenavond met Cees en José hebben gegeten. Zij schoven deze morgen ook weer bij ons aan en zo gingen we verder waar we gisteren geëindigd waren maar nu dus met ontbijt. Tegen negen uur hadden we genoeg gegeten en hadden we ons lunchpakketje gevuld voor onderweg. Na een dikke MERCI aan de kleine Vietnamese kok van dit etablissement die het ontbijt verzorgd had zijn we allemaal op pad gegaan.

Cees en José hebben we uitgezwaaid toen ze met hun camper voor ruim 3 weken richting Sevilla in Spanje vertrokken. Cees gaf aan dat ze me op hun terugweg weer op zouden zoeken. Wie weet waar ik dan ergens rond hang…..

Ik zou vandaag net als gisteren weer samen met Ton lopen. Het was dan wel mooi weer maar ook nog best fris. We konden ons direct opwarmen aan een kort maar stevig klimmetje. De eerste paar uur liepen we door een prachtig bosgebied. De zon in combinatie van de sneeuwresten die er nog lagen zorgde voor prachtige sfeerbeelden. Nu ik samen met Ton loop proberen we telkens na ongeveer 7 km een pauze in te lassen. Bij de eerste pauze hadden we een deel van onze lunchpakketjes aangesproken. Tijdens de tweede pauze zaten we in het zonnetje op het marktplein van voormalig vestingstadje Rocroi. We waren net van tevoren een patisserie gepasseerd. Daar hebben we ieder een lekker broodje gekocht, het was immers lunchtijd. Na een klein half uurtje rust werd de tocht weer vervolgd. Het gaat door de dag heen soms wat omhoog en soms wat naar beneden. Onderweg heb je niet door dat we in Rocroy op het hoogste punt (398 m) van deze wandeling waren. Er volgde nog enkele lange vrij rechte stukken asfalt. En waar ik gisteren bijna continu in gesprek was met Ton over van alles en nog wat waren er vandaag vrij lange periodes zonder dat er iets gezegd werd. Ieder was op zijn manier in gedachte. Waarover? Tja, dat kan van alles zijn.

Rond vier uur waren we op onze slaapplaats. De gastvrouw riep ons binnen en liet onze prachtige kamers zien. Toen we onze spullen op de kamers geplaatst hadden durfde we wel om een biertje te vragen, daar hadden we wel trek in. Na dat biertje ging ieder naar zijn eigen kamer om te douchen en wat kleren te wassen en daarna even een korte time-out ingelast.
Op dit adres was geen warme maaltijd inbegrepen dus wij rond zes uur nog even naar de Carrefour (supermarkt) om wat eten te halen. Dit hebben we ieder op onze eigen kamer opgegeten. Nu nog even mijn verslag afwerken en dan een keer op tijd naar bed.
Morgen hebben we een slaapplek geregeld in Lalobbe. Qua afstand zal het weer richting de 30 km uit gaan komen. De weersvoorspelling geeft iets hogere temperaturen aan dan wat we nu gewend waren maar echt lente is het ook hier nog niet.

Waar ik tijdens deze tocht niet continu mee bezig ben maar wat wel doorgaat is mijn actie voor Alzheimer Nederland. Ik heb mijn streefbedrag al verschillende keren bijgesteld. Afgelopen week stond het streefbedrag nog op € 5.000,- en dat werd doorbroken. Ik heb het bijgesteld naar € 9.189,-  Wat is dat voor een raar bedrag zal je denken. Nou mijn vorige individuele actie voor Alzheimer Nederland was in de zomer van 2020. Die zomer werd de Nijmeegse Vierdaagse afgelast i.v.m. Corona. Wel was er de mogelijkheid om een eigen alternatieve vierdaagse te lopen. Die zomer heb ik in 4 etappes van 50 km een deel van het Pieterpad gewandeld. Ook dat jaar had ik daar een actie voor Alzheimer Nederland aan gekoppeld en heb toen € 9.188,- op mogen halen. Het zou toch mooi zijn als we daar overheen gaan, al is het maar met € 1,-!! Daardoor dus dat streefbedrag. En ja, dan vandaag komt er ineens een donatie van € 1.000,- binnen!! Wow, wat een donatie en ook nog anoniem. De teller staat nu al op € 6.100,- !!! En of je nu een groot of een kleiner bedrag hebt gedoneerd, ALLEMAAL HEEL ERG BEDANKT!!!!!!!!! Ik kom er tijdens deze dagen niet toe om iedereen persoonlijk te bedanken maar via deze weg nogmaals voor elke donatie VRIENDELIJK BEDANKT!!  Ik heb er veel steun aan tijdens de momenten dat het even wat lastiger gaat, niet alleen tijdens het wandelen maar ook op de momenten dat ik ook wel thuis had willen zijn (want die zijn er soms toch ook wel, hoe mooi het hier ook is). Voordat ik vertrok heb ik er met verschillende mensen gesproken over waar ik de moeilijke momenten denk te krijgen. Ik heb altijd aangegeven dat ik in het wandelen wel vertrouwen had. Ik moet naar mijn lichaam luisteren en zorgen dat ik niet geblesseerd raak. Maar iets wat ik nooit heb kunnen trainen is het van huis weg zijn. Ik ben volgens mij in heel mijn leven nog nooit langer dan twee weken van huis weggeweest. En als ik al twee weken van huis weg was dan was Henriëtte er bij. Nu is dat anders, Henriëtte is thuis en ik loop door. Maar ook daarvoor zijn jullie donaties steun voor mij om dit te doen. Ons ‘lijflied’ van De dijk, ‘Ik kan het niet alleen’ klinkt regelmatig in  mijn airpods (oordopjes met muziek). En voor mij zijn jullie er bij!! Ook dank aan de vele positieve reacties die ik op mijn verslagjes mag ontvangen. Ik loop mijn Camino op mijn manier, maar ik loop niet alleen!

Maar het moet voor jullie ook goed voelen dat je niet de enige bent die een donatie gedaan heeft en dat ook jij je steentje bij draagt. Ook jij bent niet alleen! Voor de zoveelste keer BEDANKT daarvoor!!
Nog niet gedoneerd? Welkom bij de club en ook voor jou alvast BEDANKT: Klik op de volgende link om te doneren…. https://www.inactievooralzheimer.nl/fundraisers/alfons-van-den-hoek-2022?utm_campaign=alzheimer-nederland&utm_content=new_donation_owner&utm_medium=email-auto&utm_source=kentaa

Dit was het weer voor vandaag en graag tot morgen.

Groetjes, Alfons

1. Lowie:
    11 maart 2023
    Dat is inderdaad een flink verslag vandaag Alfons. Kei leuk om je verrichtingen op deze manier te volgen. Weet ook zeker dat het niet de laatste keer zal zijn dat je het streefbedrag bij gaat stellen. Vanavond zijn we nog even bij jouw Henriëtte langsgegaan. Het ging allemaal top. De kids hadden getrakteerd op lekkere frietjes. Dus no worries. Die regelen het wel. Was leuk om weer efkes te kletsen. Feestje van Jori Goos was ook leuk. En zoals gezegd hebben we het over jou en je verrichtingen gehad. Nu is het hier ook bedtijd. Welterusten en morgen weer een mooie trip 👍
  2. Jenny:
    11 maart 2023
    Mooi verslag weer en zo leuk om te volgen.
    Succes morgen!
  3. Wilma:
    12 maart 2023
    Wat een mooi verslag leuk om het te volgen succes Alfons.👍
  4. Ome Wim en Marjo:
    12 maart 2023
    Ik lees het verslag voor aan ome Wim bij het ontbijt. Ik moest soms stoppen, ik had een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen. Wat weer een mooi verslag. 👍
  5. Harrie:
    12 maart 2023
    Hee Alfons veel inspiratie opgedaan vrijdagavond
    Mooi vestiging stadje Rocroy, hoogste punt van je wandeling er zullen nog wel grotere hoogtes komen
    Mooi dat je Alzheimer inzameling ook aardig de hoogte ingaat
    Succes en blijf genieten
  6. Chiel Trommelen:
    12 maart 2023
    Bedankt voor het verslag, mooi om alles te kunne volgen. Geniet (niet teveel km, per dag, het is nog lang )
  7. Peter en Wilma:
    12 maart 2023
    Hoi Alfons, Wat leuk om jouw verslagen over je wandeltocht te lezen. Heel veel plezier en succes verder op mooie, maar ook op zwaardere momenten. Hartelijke groeten
  8. Jules en Ria Willemsen:
    12 maart 2023
    Dank je wel Alfons dat je ons zo gedetailleerd op de hoogte houdt van al je reilen en zeilen.
    Alle goeds voor de komende week
    Hopelijk wordt het snel lente 👏👍☀️
  9. Monique Marijnissen:
    12 maart 2023
    Blijft heerlijk om jou verslagen te lezen .
    Snap ook heel goed dat je thuis mist , maar lang leve de moderne techniek
  10. Ria en Hans Witlox:
    12 maart 2023
    Geweldig dat het streefbedrag weer bijgesteld kan worden. Ik geniet van je verslagen en van de foto’s . Ga de komende weken nog meer uit zien naar je foto’s. Als francofiel zal ik wel veel herkenningspunten krijgen. Begrijp heel goed dat het alleen weg zijn van thuis je regelmatig opbreekt. Daar is niets raars aan. Heel veel succes en sterkte en geniet.
  11. Alex:
    Mooi man ga door zo👍🏻👍🏻