Nog 3 nachtjes thuis slapen

27 februari 2023 - Dongen, Nederland

Het begint nu echt te korten.

Wel even over getwijfeld of ik een goed doel aan mijn Camino zou koppelen. Afgelopen week heb ik de knoop doorgehakt om de publiciteit te zoeken en aandacht te vragen voor Alzheimer. Zaterdagmorgen heb ik de actiepagina geactiveerd: https://www.inactievooralzheimer.nl/fundraisers/alfons-van-den-hoek-2022?utm_campaign=alzheimer-nederland&utm_content=new_donation_owner&utm_medium=email-auto&utm_source=kentaa
En de doneeracties zijn overweldigend. Dit zal me zeker kract geven op de moeilijke momenten die ik ook ongetwijfeld ga krijgen.
Gisterenmorgen naar een mis voor ons ma geweest bij de zusters in Dongen. Daar met zuster Fransesco even doorgesproken hoe laat ik er aanstaande donderdag langskom om samen met ons pa een stempel in mijn pelgrimspaspoort te laten zetten. Ze beloofde me de zegen mee te geven dus dat gaat wel goed komen. Daarna met de ooms en tantes bij ons pa een bakske drinken. En daar kon ik mijn verhaal wel kwijt. Allemaal super geïnteresseerd in mijn tocht.
In de middag nog even op de koffie bij Moniek en Harry. En dan wordt je geconfronteerd met wat een impact Long COVID op mensen kan hebben. Moniek, fijn dat ik je weer eens kon zien en spreken ik wens je samen met Harry heel veel sterkte, hoop en kracht om beter te worden.
En daarna hebben we het laatste weekend thuis samen met ons eigen gezinnetje afgesloten met een heerlijk etentje bij Den Hespel (aangeboden door PrCV Ons Hoekske voor het gebruik van de bouwschuur).
Vandaag nog verschillende laatste instructiefilmpjes gemaakt voor de thuisblijvers die mijn taken de komende tijd gaan overnemen.
En dan blijf je zelf nog dingen zien die ik nog graag zou willen regelen maar de tijd begint serieus te korten. Vrijdag zullen ‘ze’ het zelf moeten doen. En ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt!!
Vanavond nog snel een laatste keer èèn van de belangrijkste onderdelen voor mijn tocht laten verzorgen door schoonzus Monique: mijn voeten.
Normaal laat ik mijn voeten eens per 6 weken nazien maar Monique komt me onderweg niet opzoeken. Ik heb wat spulletjes meegekregen om zelf wat weg te snijden en we zullen zien of dat gaat lukken.
En nu naar bed……zzzzzz

1. Ton Vosters:
    28 februari 2023
    Alfons maak je geen zorgen. Vandaag is de training voor morgen. Ine en ik wensen je succes en geen blessures. De afstanden zijn geen probleem, het loslaten van je agenda en levensritme wel!!
  2. Gerrie van Loon:
    Hoi Alfons
    Heel veel succes
    Ik kijk uit naar al je belevenissen
    Wat ga je veel meemaken
  3. Marian Olislaegers:
    Hoi Alfons,
    Heel veel succes!!
    En geniet van de mooie tocht.
  4. Dinie dingemans:
    28 februari 2023
    Hoi Alfons ik wens je heel veel succes met je grote uitdaging .Het gaat je goed .
  5. Arie en Gerrie:
    28 februari 2023
    prachtig dat je met zo'n mooi doel aan die tocht begint ! we wensen je conditie en veel genoegen !
  6. Bert Verhagen:
    28 februari 2023
    Heel veel genieten en plezier Alfons, succes met deze uitdaging.
  7. Gijs:
    28 februari 2023
    Heel veel succes. Ik heb 'm vorig jaar gefietst. Een bijzondere ervaring!
  8. Ome Wim en Marjo:
    28 februari 2023
    heel veel succes en ga er vooral van genieten Alfons.
    We kijken nu al uit naar je verhalen.
  9. Piet en Jeanne Schoormans:
    28 februari 2023
    Stoer dat je dit doet, we duimen 🤞🍀
  10. Yvonne Janssen:
    28 februari 2023
    Buen Camino en geniet ervan!
    Mede pelgrim, Yvon 🚶‍♂️🥾
  11. Veronique:
    28 februari 2023
    Buen camino, ik ken je niet, ik werk zelf in Dongen waardoor het bericht dat je ging wandelen me opviel, ik ga je volgen… je mag nog enkele nachten slapen thuis!! Geniet ervan!!
  12. Lex Bijlsma:
    28 februari 2023
    Mooi dat je dit nu gaat doen. Dit ga je je leven niet meer vergeten. Ik heb mijn eerste Camino 10 jaar geleden gelopen. (Was toen ook 55 )
  13. Ad Schellekens:
    28 februari 2023
    Hoi Alfons , heel veel succes met je uitdaging een mooie tocht die je gaat maken . We blijven je volgen en zullen ook een bijdrage overmaken . Geniet er van Piet en Ad . 👍👍
  14. John v Aert:
    ToiToiToi Alfons
    Heel veel succes!
  15. Miranda Vroon-van Vugt:
    1 maart 2023
    Een mooie en goede tocht gewenst, Alfons! Ik ben inmiddels een mede-Dongenaar en heb in 1994 de tocht vanuit Tilburg gelopen. Als je nog last-minute tips wilt...
  16. Edwin Paar:
    1 maart 2023
    Alfons, goede reis. Petje af voor jou! Ik blijf je volgen.
  17. Astrid lodewijks:
    1 maart 2023
    Hoi Alfons, heel veel succes en geniet van deze tocht, we gaan je zeker volgen, gedoneerd aan de Alzheimer stichting. Goede reis en kijken uit naar je belevenissen.
  18. Jan de Wilt:
    1 maart 2023
    Veel plezier Alfons met deze sportieve onderneming. We waren vandaag op je bedrijf met LIB. Alle respect!
  19. René Jansen:
    1 maart 2023
    Heel veel succes Alfons. Heb vorig jaar ook huisarts Ellen Candel gevolgd, die vanuit Limburg de tocht heeft gemaakt. Indrukwekkend. En een mooi doel.
  20. Henriet:
    2 maart 2023
    Hoi Alfons(en Henriette) volgens mij zag ik jullie voorbij komen in het Dorpspad! Heel veel succes met deze wandeltocht verbonden aan het goede doel ! Succes