Dag 1 donderdag 2 maart 2023 Klein Dongen - Ulicoten 33 km

2 maart 2023 - Ulicoten, Nederland

Man man man, wat een dag.

Het is eigenlijk niet te beschrijven wat er vanaf vanmorgen 7:00 allemaal gepasseerd is. Veel verschillende aanmoedigingen voor mijn tocht via whatsapp mail en op wat voor manier dan ook. Al voor acht uur liepen de eerst mensen binnen voor het  uitzwaai ontbijt. Het was een heerlijk ontspannen samen zijn met een woordje van een ervaringsdeskundige Jan-Willem en namens de medewerkers Ilse. Daarna uitgesproken dat ik er trots op ben dat we de goede mensen om ons heen verzameld hebben en dat ik mede daardoor deze tocht aan durf te gaan.

Iets na negenen nog even een groepsfoto en daarna op pad naar de kapel van de zusters. Daar heeft ons Pa in het bijzijn van familie en belangstellende de eerste stempel in mijn Pelgrimspaspoort gezet.

Uitgezwaaid door de rollatorbrigade ben ik toen echt aan mijn tocht begonnen. Eerst samen met Henriëtte naar het kerkhof gewandeld waar we samen met ons pa, Ank en Henryc nog even stil gestaan bij ons Ma. (Wat zou die er van gevonden hebben??)

Van daaruit naar kapper Vereggen voor een gestroomlijnde coupe. Jammer dat Gert-Jan ziek was maar Corné heeft er toch nog wat van proberen te maken. Gert-Jan beterschap!

En vanaf toen op naar Ulicoten. Langs het Kanaal over de brug door de Duiventoren tot ik het bordje Jacobushoeve zag staan. Tja ik ben een Jacobspad aan het lopen en dan kan je de Jacobushoeve toch niet links laten liggen. Dus door de landerijen naar Bas en Wilma die toevallig in het zonnetje op het terras in bespreking waren. Mij gemeld namen ze meteen tijd voor me en met een bakje koffie nog lekker wat gekletst. Lust je wat te eten vroeg Bas. Tja het is etenstijd denk dus doe maar een uitsmijter. Heerlijk geluncht, en het werd me spontaan aangeboden door Bas. (Nogmaals bedankt Bas) En toen met enige vertraging alsnog naar Ulicoten. Het weer had ik me niet beter kunnen wensen. Een volle dag een stralende zon en een licht briesje uit het Noordoosten maar die wind had ik dan weer wel in de rug. Na enkele korte pauzes kwam ik rond halfs zes bij mijn eerste Pelgrimsherberg aan in Ulicoten. Even een bakske gedronken en toen nog snel even naar de Kapel bij Ulicoten om de volgende stempel in mijn Pelgrimspaspoort te zetten. Daarna was het nog maar even wachten op de bus uit Dongen. Met vrienden en familie hebben we vanavond nog een gezellige avond gehad in de dorpskroeg van Ulicoten, De Kneut. Als special gast kwam bischop Andy Marcelissen nog even toespreken en de zegen meegeven. Al bij al scheelt deze dag nog niet veel met een normale werkdag. Het was zeer bijzonder. Morgenvroeg nog even op tijd de herbergiers Anne en Henryc uitzwaaien (die moeten vroeg naar school) En dan ga ik mijn spullen bij elkaar pakken om richting Postel te vertrekken. Ik hoop daar in de abdij van Postel te kunnen overnachten.

1. Anna-Marie:
    3 maart 2023
    Laten we hopen dat dit weer zo blijft. Heel veel succes en geniet ervan.
  2. Marian Olislaegers:
    3 maart 2023
    Een mooi begin van je wandeltocht.
    Veel succes en vooral niet vergeten, geniet ervan!!
  3. Lowie:
    Mooi verslag Alfons. Je hebt hiermee de lat wel hoog gelegd😉. Goeie reis
  4. Wilma:
    3 maart 2023
    Wat een mooi begin geniet ervan en veel succes.👍
  5. SURMONT Bert:
    3 maart 2023
    Er staat je een schitterende tocht te wachten. Geniet er van met volle teugen. Buen Camino.
  6. Harriette:
    Dag 1 is een feit Alfons. 😊
    Al een mooie herinnering gemaakt. Op naar de volgende.
  7. Danniëlle y Andy:
    3 maart 2023
    En nu begint de tijd van de aanstaande mooie herinneringen en ontmoetingen!
  8. Margreet en Ruud:
    3 maart 2023
    Op jouw vraag Hoe jullie mam het gevonden zou hebben. Nou Alfons die zal zeker weten enorm trots op je zijn. En wat een prachtige eerste dag.
    Geniet er van.
  9. Henk Melissen:
    3 maart 2023
    Als “oud”pelgrim ga ik je volgen, weer opnieuwbeleven van de Camino! Veel succes! En geniet van alles wat je tegenkomt en ik hoop dat je volop de tijd heb5 om te genieten!
  10. Piet en Jeanne Schoormans:
    3 maart 2023
    Wij hebben ooit jaren geleden de pelgrimsmis mee gemaakt in Santiago , kippenvel en om nooit te vergeten ( we waren met de auto ) en hebben de laatste 10 km gelopen, ) dus daar moet je het voor volhouden
  11. Peter en Elsbeth Merkx:
    3 maart 2023
    Ook even via deze weg Alfons; heel mooi initiatief en goede loopkilometers gewenst!!
  12. Rien:
    3 maart 2023
    Leuk u te mogen volgen. Ik wil over 2 jaar op de fiets naar Santiago. Geniet ervan.
  13. Ad van Weesenbeek:
    4 maart 2023
    Veel loop plezier Alfons en laat zien dat je een echte Dongens Pee bent. Ad en An van Weesenbeek
  14. Anita van Dijk:
    5 maart 2023
    Veel wandelplezier en geniet ervan. Ik ga je volgen. Ik hoop de camino ook nog eens te lopen