Dag 2 vrijdag 3 maart 2023 Ulicoten - Postel. 37 km

3 maart 2023 - Postel, België

Gisteren iets te laat naar bed en vanmorgen toch weer op tijd wakker. Toen eerst de slaapkamer nog maar eens goed bekeken want daar was gisterenavond te weinig tijd voor. Heel leuk hoe nichtje Anne er zoveel werk op gemaakt heeft. Leuke spreuken aan de muur en een een aantal monstertjes met voeten crème mocht ik meenemen (die komen nu al van pas).

Om 8:00 uur aan het ontbijt met heel de familie Van Dongen, knapzak gevuld en om 9:00 door Ank en Adrie uitgezwaaid om op pad te gaan naar Postel.

Al vrij snel kwam ik op een zandpad. Ik weet niet of het aan dat zandpad lag, de biertjes van gisterenavond of de weinige uurtjes slaap maar het liep niet helemaal vanzelf. De rest van de dag maar de focus op verharde wegen.

Vandaag verschillende keren de grens met België overgestoken. Bij het eerste kapelletje een kaarsje aangestoken met het geld van de kaartclub. Nou zulen ze allemaal wel mee winst naar huis gaan na een avondje kaarten. ;-)

Verder lekker gewandeld (wel vaak lange rechte wegen) door een landelijk gebied. Ook hier (zowel in Nederland als in België) veel boeren die het niet eens zijn met het overheidsbeleid.

Bij Brug 6 in Arendonk even pauze met de beentjes omhoog. Daarna had ik eigenlijk langs het kanaal moeten blijven lopen maar daar kwam ik te laat achter dus dat werden nog 2 extra kilometers. En zo kwam er toch nog een lichte tijdsdruk op mijn tocht want ik zou me voor 17:00 uur moeten melden bij gastenpater Bennie van de Abdij van Postel.
Het bijna laatste stuk kreeg ik wat steun door ons Ank en haar vriendin Hilda die nog even vanuit Ulicoten kwamen fietsen om nu toch echt voor de laatste keer uit te zwaaien.
En het heeft geholpen. Rond kwart voor vijf stapte ik de Abdij van Postel binnen. Ik moest eerst even wachten in een wel heel chique wachtkamer maar daar werd ik al snel opgehaald door pater Bennie. Hij wees me de kamer en gaf ook nog even de ‘spelregels’ door. Om 18:00 werd ik in de gebedsdienst in de kerk verwacht waarna we om 18:30 samen een broodmaaltijd hadden. Na de maaltijd werd er nog een beetje corvee werk van ons gevraagd door de vaatwasser te vullen.

Toen ik terug op mijn kamer kwam miste ik toch wel dat stukje warme maaltijd dus ben ik tegenover de Abdij maar even een bordje tomatensoep gaan eten met een blond Postel biertje bij De Lindedreef. Daar kon ik ook mooi even dit verslagje schrijven. En nu gaan we dan toch maar op tijd slapen zodat we morgen iets vroeger kunnen vertrekken. De eindbestemming voor morgen weet ik nog niet. Is ook een beetje afhankelijk van het weer en het gevoel in de benen.

1. Henriette (vrouw van Alfons):
    3 maart 2023
    Rust maar lekker uit, en doe het morgen maar wat rustiger aan, 25 kilometer per dag was toch de planning? Je hebt nu al 1 dag van 33 en 1 van 37 kilometer. geniet er van!
  2. Lowie:
    3 maart 2023
    Mooi werk Alfons. Het vullen van een vaatwasser is altijd belangrijk. Enne, in België warm eten in de middag?? Weer een leuk verslag. Ik lees dit voor de laatste keer uit Oostenrijk. Morgen naar ons overnachtingsadres aan de Bodensee en dan zondag weer naar huis. Zoals ook hooligan Harrie ben ik niet op tijd thuis voor de wedstrijd van ons vv Dongen maar ik reken op een mooi verslag van één van de andere hooligans. Mazelllllll
  3. Lisette Veenstra:
    4 maart 2023
    Leuk om je verslag elke keer te lezen, ik kijk er elke keer naar uit. Succes weer morgen!
  4. Marianne Rombouts:
    4 maart 2023
    Prachtige foto’s Alfons en nu al verslavend om jouw mooie verslagen te lezen. Grt van Marianne en ma uit Breda! Zet hem op!
  5. Marianne Rombouts:
    4 maart 2023
    P.s dagblad De STEM valt hier nu al bij in het niet! Haha.
  6. Helma Goos:
    4 maart 2023
    Weer mooi verslag, spannend wat je elke dag mee maakt!!
  7. Corné, Bianca en Vera:
    4 maart 2023
    Heel veel succes Alfons! 💪En wat ontzettend leuk dat je ons laat meegenieten in je dagelijkse verslag! Ik hoop dat je vele mooie avonturen zal beleven en dat deze reis je zal brengen waar je zo naar uit kijkt.
  8. Jan van den Hoek:
    4 maart 2023
    Weer een mooi verslag van het begin van de verre tocht Heel veel volgers, die mee genieten via de foto's en de leuke verslagen. Veel succes.
  9. Renee:
    4 maart 2023
    Mooi Alfons, wat je meemaakt. Ik hoop dat je de moed op kunt brengen om te blijven schrijven, ik weet uit ervaring hoe fijn het later in je leven is om op terug te kijken. Als die indrukken, al die mensen die je ontmoet, al die plekken...
    Dan maar wat minder kms per dag lopen, denk aan het voorkomen van tendinitus;)
    Groet en geniet!
  10. John v Aert:
    4 maart 2023
    Leuk om je verslagen te lezen Alfons, zet hem op.
  11. Ria en Hans Witlox:
    4 maart 2023
    Alfons, heel veel succes, we volgen je op de voet (vanaf de bank), in noord west Spanje waren wij ooit ook op de camino , met de caravan weliswaar😂. En alle succes voor het goede doel, alzheimer de baas. Ria en Hans Witlox
  12. Ome Wim en Marjo:
    4 maart 2023
    Een mooi verslag, Alfons.
    We kijken weer uit naar het volgende verslag. Succes
  13. Petra Welten:
    4 maart 2023
    Hoi Alfons, wat een leuke blog, ik ga je zeker volgen. Veel wandelplezier!
  14. Jenny:
    4 maart 2023
    Wat een leuke blog Alfons! Super om te volgen.
  15. Harrie:
    4 maart 2023
    Toch wel erg dat je naar de overkant moet voor een blond Postel biertje 😀 Succes verder Alfons