Dag 43 donderdag 13 april 2023 Nasbinals – Saint-Côme-d’Olt 33 km.

13 april 2023 - Saint-Côme-d'Olt, Frankrijk

Vanmorgen vertrokken met sneeuw, daarna heerlijk wandelweer en uiteindelijk toch nog een nat pak. We slapen vanavond in een Gite met meer pelgrims. Ik heb hier even beperkte mogelijkheden om er een compleet verslag van te maken.

Zoals gisteren al was voorspeld zouden we deze morgen wel eens in een witte wereld wakker kunnen worden, en dat was ook zo. Het was wisselvallig weer, soms nog een beetje sneeuw en dan weer even een beetje zon. Voor de middag hebben we nog meest door de sneeuw gewandeld.
Na de middag zou het volgens de informatie die we ingewonnen hadden meest afdalen worden. Dat pakte toch even anders uit. Na het plaatsje Aubrac (zoals ook dit gebied heet) moesten we toch weer een tijdje flink klimmen om daarna alsnog aan die afdaling te beginnen. Gelukkig was het gestopt met sneeuwen want dat hadden we anders als regen moeten verwerken. Het afdalen ging op zich goed. We hadden eerst nog even wat schrik van gladde stenen maar dat viel gelukkig wel mee. Wel waren het op sommige plekken zeer slecht begaanbare paden.
Op ongeveer vier kilometer voor het eind hadden we nog even een pauze ingelast. Ik liep heel de dag al met een regenbroek aan en dacht die op dat moment wel uit te kunnen doen, het was immers heel de middag al droog. Ook mijn regenjas was aan de binnenkant natter (van het zweet) dan aan de buitenkant. Ook die regenjas maar uitgedaan om hem achter op mijn rugzak te laten drogen. Dit had ik niet moeten doen. Het is zoiets als de goden verzoeken. We waren amper weer tien minuten op pad en de eerste druppels begonnen te vallen. Ik meteen mijn regenjas maar weer aangedaan maar die regenbroek zal toch niet persee nodig zijn? Eigenlijk wel, maar we dachten dat we er bijna waren dus toch niet meer aan gedaan. Nou het kwam er nog even flink uitvallen en de route stuurde ook net iets anders dan wat we verwacht hadden. Resultaat, natte wandelbroek en vrij natte wandelschoenen. Het was maar een buitje, maar wel één waar we flink nat van werden.
Wat nog wel een leuk noemenswaardig momentje was is de ontmoeting met de tweede ‘alpinopet’ tijdens onze tocht. Meteen die man even gevraagd of we van hem een foto mochten maken. Dat vond hij best. Voor ons toch weer een leuk momentje zo in ons natte pak.
Een kwartier voordat we bij de Gite aankwamen begon de zon weer te schijnen. Eind van de middag kwamen we daar aan. Daar hebben we weer verschillende bekende gezien die we vandaag of de dagen daarvoor al ontmoet hadden. Gaetan en Sophie hebben heerlijk gekookt voor ons. Zo meteen gaan we slapen. Ik ben benieuwd want voor het eerst liggen we in stapelbedden. We hebben gelukkig wel een plaatsje onderin maar in totaal liggen we wel met vier personen op een kamer met drie stapelbedden.

Morgen gaan we weer verder. Er staat ongeveer 25 km op de planning. Morgen wordt er ook weer wisselvallig weer voorspeld, we zullen zien.

Groetjes en graag tot morgen,

Alfons

1. Peter:
    Goede tocht morgen.
  2. Helma Goos:
    13 april 2023
    Mooi weer maar het natte pak zal niet fijn geweest zijn, nu hopen dat morgen de zon weer schijnt
    Mooie foto’s weer, en leuk om zo weer bekende tegen te komen👍👍
  3. Lowie:
    13 april 2023
    Hey Alfons. Toch ook wel gezellig zo met z’n allen opeen kamer? Je maakt van alles mee zie je wel. Hier vandaag niet zoveel spannends te melden. Wel een goede vergadering voor het Dorpsfeest gehad. De spirit zit er goed in en dat is dan wel weer een mooi vergelijk met jullie. Zoals gezegd, weinig te melden. Behalve dan dat Feyenoord met 1-0 heeft gewonnen en dat we binnenkort niet meer over “jongens en meisjes” of “blijven zitten” mogen praten. Tja, de wereld wordt steeds vreemder. Maar daar heb jij gelukkig geen last van. Geniet met volle teugen. Truste maat💤
  4. Peter:
    13 april 2023
    Kranten, toiletpapier of keukenrol in de schoenen om te drogen!
  5. Toos Bink:
    14 april 2023
    Prachtige foto's en.....sneeuw nogwel Wandel ze ...
  6. Harrie:
    14 april 2023
    Hee Alfons ik dacht dat jullie naar het zonnige zuiden gingen, het lijkt wel dat jullie de verkeerde kant op lopen met die winterse taferelen. Maar ja na sneeuw/ regen komt er zeker weer zonneschijn Wandel ze en blijf genieten