Dag 54 maandag 24 april 2023 St.Antoine - Lectoure 24,5 km

24 april 2023 - Lectoure, Frankrijk

Even een kort verhaaltje vandaag want we zijn weer erg verrast aan het einde van deze middag!!

Vanmorgen weer op tijd aan het ontbijtje en iets na acht uur weer op pad. Mijn rechter voet is minder gevoelig dan gisteren en met wat wandelwol op de juiste plek ben ik van start gegaan. Na een half uurtje zat het wel goed, de pijn was zo goed als verdwenen. Door het moeilijke lopen en daardoor verkeerde houding van gisteren had ik wel wat spierpijn, daar had vandaag eigenlijk meer last van dan van mijn rechtervoet.
Het landschap was licht glooiend en vooral ingevuld met akkerbouw en soms ook vollegrondstuinbouw. De grond is hier klei-achtig en daar hadden we vandaag en gisteren geen gemak van. Regelmatig blijft die klei aan je schoenen hangen en na de regen van gisteren was het op veel plaatsen erg glad. Verder wat foto’s gemaakt van de agrarische invulling hier en van dorpjes waar we doorgekomen zijn.
Rond half drie kwamen we aan in het plaatsje Lectoure. We konden pas om drie uur bij de Gite terecht waar we onze slaapplek geregeld hadden. In die tijd hebben we de basiliek van Lectoure maar bezocht en ook hier weer wat kaarsjes aangestoken voor mensen die wij op dat moment in gedachten hadden. Klokslag drie uur melden wij ons eigen bij de Gite. Daar werden we hartelijk ontvangen en kregen we een slaapkamer met vier stapelbedden aangewezen. Daar ons eigen eerst maar gedoucht en daarna hoorden we dat we er ook onze kleren konden laten wassen. Dat ook maar geregeld zodat alles weer eens een keer opgefrist is. We hadden nog geen tijd gehad voor ons proost-momentje en in de Gite was geen bier te krijgen. En toen gebeurde het……….

We kwamen buiten en gingen op zoek naar een terrasje. We stapte de deur uit en gingen de rechter kant op. Nog geen twintig stappen later werden we geroepen, we keken om en wat denk je? Staan daar ineens Henriëtte en Lisette (de vriendin van Ton) voor ons neus. Dan denk je dat je eind maart een unieke verrassing had toen Henriëtte ineens mij verraste met tompoezen. Deze keer heeft Henriëtte ook Lisette zo gek gekregen om mee af te reizen naar het zuiden van Frankrijk. Ze zijn vannacht om twee uur gaan rijden en waren vanmiddag rond drie uur hier in Lectoure. Ze hebben ons net mis gelopen in de basiliek waar wij net nog die kaarsjes hadden aangestoken.

Tja, en dan heb je een Gite afgesproken en dan wijzigen de plannen ineens. Bij het hotel vlak naast de Gite waren nog twee kamers vrij voor ons. Die maar meteen geboekt. Daarna terug naar de Gite om onze dames voor te stellen en meteen te zeggen dat we onze spullen op kwamen halen. Onze kleren die we daar konden laten wassen zaten net in de wasmachine maar die konden we later op de avond nog wel op komen halen.
We zijn nog gezellig een hapje gaan eten bij een leuk restaurantje in het dorp. Bij terugkomst in het hotel hebben we samen nog even de plannen voor de dag van morgen doorgenomen. Morgen zal net als vandaag ook weer niet zo’n heel lange tocht worden (fijn als je vooraf wat buffer opgebouwd hebt). We zullen richting La Romieu lopen en misschien iets verder. We willen op tijd stoppen om daarna de rest van de dag met onze partners door te brengen (zin in).

Groetjes en graag tot morgen,

Alfons en Henriëtte

Ton en Lisette

1. SURMONT Bert:
    24 april 2023
    amai, van een verrassing gesproken 😉
  2. Kees:
    24 april 2023
    Tjee, da’s inderdaad leuk zeg. Geniet er van samen.
  3. Rens Claassen:
    24 april 2023
    Weer een verrassing bekokstoofd door Henriette. Fijne nacht samen.
    Ton de Ruijter is zaterdag vertrokken voor dezelfde tocht.
    Succes verder!
  4. Peter:
    Mooi man.
    Nu van Leffeciëncers overgegaan naar Trappisten, het gaat om het geloof!!!!
    Geniet van vandaag en morgen
  5. Louisette:
    24 april 2023
    Wat geweldig!! Dat is toch echte liefde❤️.
  6. Helma Goos:
    24 april 2023
    Dit past nu echt bij Henriette, echt geweldig wat een verrassing moet dat geweest zijn
    Herinneringen voor de rest van jullie leven
    Veel plezier nog👍👍
  7. Anna-Marie:
    24 april 2023
    Wat een suprise. Geniet ervan.
  8. Lowie:
    24 april 2023
    Wat geweldig zeg! Dat doen ze toch maar ff, die dames. Gaaf. Ik had eigenlijk dan ook geen verslag verwacht vandaag. Maar super dat je dit met ons als lezers deelt Alfons. Geniet lekker van elkaar. Welterusten en tot morgen ❤️👍
  9. Jan Willem van Heteren:
    24 april 2023
    La Romieu is de moeite waard! Vergeet de katten niet te tellen😊.
    Leuke verrassing dat de dames alsof het niets is even naar Zuid-Frankrijk rijden. Ze kunnen jullie vast niet missen.
  10. Jan Chantrel:
    24 april 2023
    Dat is helemaal super en geeft zeker weer nieuwe energie , maak er met z'n vieren nog een mooie tijd van en veel succes met het laatste stukje !!
  11. Anita:
    24 april 2023
    Wat een leuke foto Alfons zo samen met Henriëtte. Toppie dat ze er weer is.
    Nog steeds geniet ik van je reisverhalen, foto's enz
    Vanaf dag 1 via internet, maar op deze manier per mail een stuk gemakkelijker.
    Blij dat t weer beter gaat met je voet.
    Geniet van t samen zijn.
    Telt ook voor Ton.
    En succes weer.
  12. Lisette Veenstra:
    25 april 2023
    Nou snap ik ‘m.. ik had vannacht om 02.30 u een gemiste oproep van Henriette. Maar die moest vast een andere Lisette hebben! 😂😂😂
  13. Marian Olislaegers:
    25 april 2023
    Wat een verrassing dat Henriëtte en Lisette daar ook aankwamen. Gezellig!!
    Geniet er samen van. Succes !!🥾🥾🍀🌞🌿🌳
  14. Harry:
    25 april 2023
    Om met jouw woorden te spreken; Mooi man!
  15. Harriette:
    Zo mooi ❣️
  16. Ine van Vorstenbosch:
    💘mooi.
  17. Nelleke:
    25 april 2023
    Geweldig…wat een fantastische verrassing!
  18. Toos Bink:
    25 april 2023
    Hoe leukkkkkkkk is dit.......SURPRICE SURPRICE....geniet ervan !!!!!!!!!!!!!!!
  19. Ad Schellekens:
    25 april 2023
    Liefde is !!! Samen Mooie en soms pijn delen . En ze is zorgzaam denk ik ,met je pijn in je scheenbeen kwam ze ,en nu pijn van je eksteroog staat ze er weer 🥰 groetjes Ad
  20. Jules en Ria Willemsen:
    25 april 2023
    Wat een leuke verrassing.Geniet ervan samen!
  21. Corrie en Sjef van Tilburg:
    25 april 2023
    Voor de zekerheid ff op de kalender gekeken: nee, géén 1aprilgrap!
    Pas bij het zien van jouw foto’s waren we overtuigd.
    Geweldig, toch?
    Geniet er samen van!
  22. Marijke:
    25 april 2023
    Wat geweldig dat Henriette je weer op kwam zoeken...zo maakt het je route nog wel leuker....ff een momentje met je lief....💕
  23. Bas Goos:
    25 april 2023
    Wat geweldig! Henriëtte heeft het goed geheim gehouden want ze heeft er niks over gezegd in Den Bosch. Wat een verrassing moet dat zijn geweest voor jou en Ton! Mooie avonturen, mooie verhalen! Veel succes Alfons!!
  24. Piet en Jeanne Schoormans:
    25 april 2023
    Zulke verassingen houden jullie op de been ,dat mooie momenten , succes verder
  25. Ria en Hans Witlox:
    25 april 2023
    Dat moet toch wel een mooie dag worden die 25e april, samen. Nog bedankt voor de Facebook felicitatie op 25 april. 😉
  26. John-Paul:
    25 april 2023
    Mooi man. Wat een mooie momenten!
  27. Ome Wim en Marjo:
    25 april 2023
    Dit is een super verrassing voor jou en Ton. Geniet ervan samen.
  28. Peter van Hoppe:
    25 april 2023
    Wat een schitterende verrassing Alfons !
    Geniet samen van deze mooie momenten.
    En wij genieten van jouw heerlijke verhalen
  29. Jan van den Hoek:
    25 april 2023
    Hele leuke verrassing, dat Henriette en Lisette jullie weer komen op zoeken.
    Op deze lange tocht krijg je nu weer nieuwe energie om verder te gaan. Veel succes samen.
  30. Alphons en Hilda:
    25 april 2023
    Wat ontzettend bijzonder. Ik had dat wel eens willen zien dat moment. Je gelooft je ogen niet denk ik. Super gedaan van die dames. Geniet ervan en succes nog verder!
  31. Kees en Ellie Fonken:
    27 april 2023
    Wat ontzettend leuk en bijzonder.
    Veel succes nog en genieten van de rest van de tocht!