Dag 85 donderdag 25 mei 2023 Berducedo – San Julián (Asturië) 27 km

25 mei 2023 - Grandas de Salime, Spanje

Hier een stralende dag met een zeer mooie wandeltocht maar met mijn hoofd was ik er niet helemaal bij vandaag.

Na weer eens een keer bovenin op een stapelbed te hebben geslapen in een slaapzaal met ongeveer 15 andere pelgrims zijn we om half acht bij de overburen een ontbijtje gaan eten. Dat was bij de albergue waar we sliepen niet mogelijk. We zaten goed en wel aan het ontbijt en mijn telefoon ging over. Ik zag dat het mijn zwager Alex was, en dat voor acht uur al, dat is niet goed. En zo was het ook, Alex vertelde dat één van onze vrienden, met dezelfde leeftijd als ik, gisteren verschrikkelijk slecht nieuws had gekregen. Ik schrok er heel erg van en kon amper een woord uitbrengen. Na dit telefoontje heb ik direct Henriëtte gebeld over dit slechte nieuws. Ook hier duurde het even voordat ik de boodschap over kon brengen. Wat een klote nieuws. Een uurtje later stuurde mijn zus Ank een brichtje of ik even kon bellen. Daar kreeg ik ook een slecht bericht van maar dan over de moeder van mijn zwager. Tja, moet ik dit hier allemaal melden? Ja, ik denk het wel. Ik heb vanaf dag één een open en eerlijk verhaal geschreven en ook al ben ik zo ver van huis dan komt ook dit op mijn pad. En op een dag als vandaag valt het niet mee om aan mijn stelling vast te houden: ‘Op de Camino komt alles goed’. Wat kan het leven dan toch ineens oneerlijk zijn!

Ik heb, na hier heel de dag mee rond gelopen te hebben, ook weinig inspiratie om hier nog een leuk verhaal schrijven. Ik heb even de tijd nodig om dit te verwerken. Geniet vooral van de foto’s want het was echt een mooie wandeling.

We hebben net nog gegeten met de Duitse Christiane en de Spaanse Estefan (die in Zwitserland woont). Gastheren Mynhardt en Séan hadden heerlijk voor ons gekookt en ze kwamen na het diner nog met een taart aan voor de jarige Christiane.

Morgen gaan we toch maar weer proberen de draad op te pakken, dan maar met de tranen in de ogen. Veel sterkte voor allen en vooral voor diegene die ook met dit slechte nieuws te dealen hebben!

Groetjes en graag tot morgen,

Alfons

1. Marijke:
    25 mei 2023
    Sterkte Alphons...steek maar een extra kaarsje aan..
  2. Peter:
    25 mei 2023
    Heel veel sterkte toegewenst Alfons.
  3. Kees:
    25 mei 2023
    Potjandikkie Alfons. Sterkte in ieder geval. En zo zie je maar pluk de dag. Geniet zeker nog van jouw laatste paar honderd kilometers. Respect en een en al waardering.
  4. Frank en Miranda:
    25 mei 2023
    Tja op een dag als deze, schieten de woorden tekort.
    Hou vol!
  5. Anita:
    Heel veel sterkte Alfons
  6. Jan Chantrel:
    25 mei 2023
    Goede avond Alfons ,inderdaad wat kan het leven soms oneerlijk en hard zijn ,des te meer een reden om zoals jij zelf ook aan hebt gegeven om je idealen te verwezenlijken en hier niet te lang mee te wachten , jij hebt dit in ieder geval goed aangepakt met een prachtige tocht ,verhalen en foto's waarvan heel veel mensen genieten.
    Wij wensen jou en Ton nog een paar prachtige dagen met veel wandelgenot .
    Op naar Santiago waar jullie partners jullie met veel vreugde zullen omarmen.
    Groeten Jan en Anita
  7. Jenny:
    We denken aan je
  8. Harriette:
    26 mei 2023
    Zulke berichten komen wel binnen. Heel verdrietig. En als je dan zo ‘alleen’ bent, ver van huis dan kan ik me voorstellen dat het nog zwaarder valt.
    Houd je taai Alfons❣️
  9. Marcel:
    26 mei 2023
    Geen idee natuurlijk waar het over gaat, maar hou je taai. Je bent een voorbeeld voor me op je tocht!
  10. Lowie:
    26 mei 2023
    Hey Alfons. Wat je zegt, het leven is niet altijd eerlijk. Ik kan het ook niet bevatten en krijg het maar moeilijk uit m’n hoofd. Maar, en dat is ook weer een cliché, we moeten verder. Hoe wreed dat dat ook is. Daar sluit ik voor vandaag mee af. Succes vandaag Alfons.
  11. Ivar:
    26 mei 2023
    Vergeet niet dat jij door deze tocht te lopen de wereld een stukje beter maakt!
    Alle lof en respect!
    💪🏼💪🏼💪🏼
  12. Marian Olislaegers:
    Hoi Alfons.
    Het is lastig in zulke situaties.
    Maar hou de moet erin. Veel sterkte!🍀
    En probeer weer van je wandeling te genieten. Succes 🥾🥾🌞
  13. Toos Bink:
    26 mei 2023
    Heel veel STERKTE !!!!!!!!!
  14. Marion:
    Heel veel sterkte!!
  15. Anita van Dijk:
    26 mei 2023
    Beste Alfons, heel veel sterkte nog
  16. Piet en Jeanne Schoormans:
    26 mei 2023
    Hou vol , ook al is laatste nieuws over je familie en vriend niet best
    Dat maakt het leven soms moeilijk
    Volgende week de Alpe d’ Huzes , ook weer zo’n mooi gebeuren
    Waar vele herdacht worden en geld word ingezameld voor onderzoek
    Dus de laatste kilometers doe je best
    Groeten en sterkte van ons beiden
  17. Annemieke:
    26 mei 2023
    Dan merk je ineens hoe ver je van huis bent. Hou vol, nog een paar dagen !!
  18. Harrie:
    26 mei 2023
    Alfons het leven kan soms hard zijn
    Sterke en hoe de moed erin
  19. Ine van Vorstenbosch:
    🍀🙏🏻👌🏻
  20. Aafke:
    26 mei 2023
    Lees elke dag mee. Hier geniet ik enorm van Alfons. En ja, ik leef met je mee. Helaas kan het leven zo oneerlijk zijn door vreselijke gebeurtenissen. Probeer het een plekje te geven, je moet door!. Je bent al zo ver gekomen, het is een reis voor jouw persoonlijke groei...Probeer te genieten van de prachtige natuur en de mensen die je mag ontmoeten.
    Ik geniet hier in het mooie dongen van jouw prachtige verhalen en foto's.
  21. Margreet en Ruud:
    1 juni 2023
    Ja dat komt binnen. Heeft ook de tijd nodig om te verwerken en snap de gedachten dat je pet nu even anders staat dan een leuk verhaaltje te schrijven. Alhoewel ik het nog steeds erg knap vindt hoe je dit dagelijks weer weet op te brengen om ons met een leukverhaal te verblijden.