Dag 89 maandag 29 mei 2023 Lugo – As Seixas 29 km

29 mei 2023 - Palas De Rei, Spanje

Vandaag een hele mooie wandeldag met aan het eind dan eindelijk die lang verwachte hereniging met onze dames. Nog 68 km naar Santiago de Compostella.

Man, man, man, wat was dat vanmorgen heerlijk wakker worden met de wetenschap dat ik vandaag Henriette eindelijk weer vast kan houden. Voordat we op pad gingen hadden we gelukkig nog een goed ontbijt genuttigd in ons hotel.
We hadden ons weer niet goed genoeg voorbereid want we gingen op pad zonder proviand. Pas na 15 km hadden we een gelegenheid waar we weer wat konden eten en drinken. Daar hebben we maar wat meer tijd voor genomen. We hadden wel een beetje een planning waar we vandaag zouden willen eindigen maar ook weer niet een exact adres. Bij het vast leggen van ons slaapadres had ik een foutje gemaakt en dat adres bleek zo’n 11 km van de route af te liggen. Wat waren wij blij dat Henriëtte en Lisette met de auto onderweg zijn. Het maakte voor ons nu niet uit waar we precies zouden stoppen want zij pikken ons op de route op en dan kunnen we relaxed met de auto mee rijden naar het Pension.

We zijn uiteindelijk rond half vier gestopt bij een Albergue in As Seixas, een heel klein gehuchtje. Bij die Alberge hebben we eerst maar weer ons PM voor die dag geregeld en ondertussen op de telefoon kijken hoe ver Henriëtte en Lisette nog bij ons vandaan waren. Die zouden volgens onze info (‘find my iphone’) om kwart over vijf bij ons kunnen zijn. We twijfelde nog even om nog een stukje door te lopen maar doordat er op de komende kilometers geen café of restaurant aangegeven stond zijn we toch maar bij die Alberge blijven zitten. En wat duurt het dan toch lang voordat ze er werkelijk zijn. Iets over vijf komt daar ineens Domenico het terras op lopen. Weer een super leuke ontmoeting nadat we hem een dag gemist hadden. We vertelde ons verhaal en dat Henriëtte en Lisette er binnen tien minuten zouden zijn. Ik had meteen een cameraman door mijn telefoon aan Domenico te geven en het zijn prachtige beelden (al zeg ik het zelf). Wat waren we blij om elkaar weer te zien en vast te kunnen houden, tranen van geluk!!

We hebben bij die Albergue eerst samen nog gezellig een drankje genomen. We waren zo blij en gelukkig dat we amper woorden hadden om wat eerst te vertellen. Gewoon elkaar vast houden, voelen. In het ‘normale’ leven vergeet je bijna hoe bijzonder het is. Elkaars warmte voelen. Ik heb zo intens genoten van dit moment van deze Camino. Na een korte autorit kwamen we aan bij ons pension waar we deze morgen nog een extra kamer geboekt hadden. We slapen nu in het plaatsje Palas de Rei. Het was op ruim 10 kilometer afstand van de plek waar wij op onze route zaten. Toen we in Palas de Rei aankwamen schrokken we bijna van het aantal pelgrims die we daar zagen. We bleken op de zeer drukke Route Frances terecht gekomen te zijn. Alles in dit dorp is ingesteld op het ontvangen van pelgrims. Deze drukte aan pelgrims heb ik nog niet eerder meegemaakt in die 89 dagen dat ik van huis ben. We hebben er gelukkig een leuk pension en daar hebben we ook lekker en gezellig gegeten. Het plan was eerst om ons terug te laten brengen naar de route waar we vanmiddag zijn opgehaald. Van daaruit zou het nog 67 km zijn naar Santiago. Hier in het dorp staat een zuil waarop 68 km tot Santiago staat. We hebben ons plan dus aangepast en vertrekken morgen van hieruit naar Santiago de Compostella.

Onze bestemming voor morgen staat nog niet vast. We zijn nu erg flexibel nu we onze dames in de nabijheid hebben met een auto. Het plan is dat ze ons door de dag heen een paar keer opzoeken en dat wij netjes al onze meters blijven wandelen tot Santiago.

Groetjes en graag tot morgen,

Alfons

1. Lowie:
    30 mei 2023
    Hey Alfons. Ik hou het kort vandaag. GAAF, SUPER, FANTASTISCH, ONGEKEND, WERELDS!!! Welterusten en tot morgen!❤️
  2. Anita:
    30 mei 2023
    Wat een prachtige beelden komen er weer voorbij. Het weerzien van de dames, maar ook de omgeving natuurlijk. Fijn voor je dat je samen met Ton, en in de buurt Henriëtte en Lisette t laatste traject kunt voortzetten. Ik zou zeggen geniet ervan. Dat heb je vast vannacht al gedaan. 🤭
  3. Harriette:
    Zo mooi ❣️
  4. Marcel:
    30 mei 2023
    Top mannen !!! De laatste loodjes !

Nu nog terug....
  5. Rian:
    30 mei 2023
    Echt kippenvel de foto's met jullie dames!!!
    Geniet ervan!!!
    Gr rian
  6. Nelleke:
    Fantastisch! Wat prachtig!❤️
  7. Marijke:
    30 mei 2023
    Zo mooi..eindelijk je vrouw weer in je armen...wat fijn dat ze de laatste etappe in je nabijheid is....😘😘
  8. Peter:
    Eindelijk...........
  9. Ad Schellekens:
    30 mei 2023
    Hoi Alfons , kloppend hart 💗 van je verhaal alweer , Fijn dat jullie meisjes er zijn en kun je ontspannen aan je laatste kilometers beginnen . Nog steeds alle bewondering voor je zo een mooie tocht met hier en daar wat hobbels en moeilijkere dagen . Daarom van mij uit nu dit bericht zou jij in compostello een kaarsje voor onze lieve kleindochter Lynne willen opsteken ? ( al onze 10 kleinkinderen zijn lief! ) maar zij heeft al vele hobbels en verdriet gehad en we hopen dat haar hulphond haar straks gaat helpen om haar toekomst ook zo mooi te te gaan mee maken en beleven als jij je tocht naar Santiago . Nog heel liefde geluk en succes in je laatste dagen . Groetjes en dankjewel alvast Oma Ad
  10. Danniëlle y Andy:
    FANTASTISCH
    💞
  12. Nicole Marcel Verbunt:
    30 mei 2023
    Wat een mooi weerzien met de dames heel veel succes met de laatste loodjes
    Super knap van jullie
  13. Bas:
    Fantastisch 😍
  14. Arno Hoogsteder:
  15. Wilma:
    30 mei 2023
    Fantastisch Alfons dat Harritte er is ,de laatste loodjes succes ermee.
  16. Corne kujpers:
    Knap gedaan Alfons...
  17. Marian Olislaegers:
    30 mei 2023
    Alfons en Ton, wat fantastisch dat Henriëtte en Lisette er zijn, genieten. En nu de laatste etappes.
    Geniet ervan!! Succes!!🌞🥾🥾
  18. Harrie:
    30 mei 2023
    Hoi Alfons en Ton nu jullie na het weerzien van jullie vrouwtjes wel heel gelukkig zijn zijn de laatste kilometers een peulenschil
    Geniet ervan de komende dagen met twee van die fantastische verzorgers 😀🥾🥾👍😎
  19. Jules en Ria Willemsen:
    30 mei 2023
    Mooier kan het niet meer worden toch?
    Wij wensen jullie een hele fijne tijd Samen.

Groeten uit Dongen
  20. Kees Klijsen:
    30 mei 2023
    De laatste loodjes Alfons en wat heb ik een respect voor jou en natuurlijk Ton. Ik heb je verhalen elke dag met aandacht gelezen en genoten van de mooie foto’s . Nog een paar dagen en dan heb je je doel bereikt en dan weer terug naar Klein Dongen waar er wrs wel een klein feestje georganiseerd zal worden, jullie van de KDH kennende. Veel succes nog de komende dagen!!!
  21. Gj Vereggen:
    30 mei 2023
    Geweldig Alfons. Geniet er samen van. En succes de laatste km.
  22. Pim en eline Hal:
    30 mei 2023
    Mooi Alfons, geniet er nog van !!